Home / In de media / Veteranen Buddy Systeem breidt uit naar Rotterdamse regio

Veteranen Buddy Systeem breidt uit naar Rotterdamse regio

Na succesvolle pilots in Bergen op Zoom en Eindhoven, wordt het Buddy Systeem nu ook in de regio Rotterdam geïntroduceerd. Dit initiatief, opgezet door het Nederlands Veteraneninstituut (NLVi) in samenwerking met stichting 010Veteranen en stichting Unit Victor, heeft als doel om alle veteranen, ongeacht hun situatie, te ondersteunen.

We kennen allemaal de beelden van veteranen die samenkomen tijdens reünies, herdenkingen en evenementen. Maar wat gebeurt er met de veteranen die niet kunnen of willen komen? Of het nu door medische, sociale, financiële of mentale redenen is, sommige veteranen staan er alleen voor. Eenzaamheid is een groeiend probleem in onze samenleving, en dat geldt ook voor onze veteranen, de mannen en vrouwen met wie we zij aan zij hebben gestaan.

Als “brothers en sisters in arms” hebben we de verantwoordelijkheid om naar elkaar om te kijken. Het Buddy Systeem is er precies voor dat doel: om ervoor te zorgen dat geen enkele veteraan zich alleen hoeft te voelen. Of u nu op zoek bent naar iemand om uw verhalen mee te delen, samen een kop koffie te drinken, of gewoon regelmatig contact wilt met een collega-veteraan, het Buddy Systeem biedt een luisterend oor en een helpende hand.

Bent u soms eenzaam of heeft u behoefte aan contact met iemand die uw achtergrond begrijpt? Meldt u dan aan via info@010Veteranen.nl. Ook als u zelf als veteraan wilt bijdragen en iets wilt betekenen voor een andere veteraan, kunt u zich aanmelden als buddy. Uw deelname wordt met de grootste zorg en respect voor privacy behandeld.
Meer informatie is te vinden op de website van de stichting 010Veteranen https://www.010veteranen.nl of op te vragen via info@010veteranen.nl